Uhuru Kenyatta owned TV station K24 loses its viewers to the newly...

Uhuru Kenyatta owned TV station K24 loses its viewers to the newly opened Inooro TV.


Late last year royal media services launched what many Kenyans did not expect. A kikuyu TV station was born with pomp and color.

The TV station started on a high note though many people criticized it for translating Nigerian movies. However, it later picked and unbelievably the TV station which is barely 7 months beat K24 owned by Uhuru Kenyatta.

According to a survey done by Ipsos which is sponsored by the Royal Media, Citizen is leading with 62.5 % of total Kenyan viewership followed by NTV and KTN with 15.7% and 12.2% audience respectively.


Inooro TV comes fourth with 4.8 % beating the likes of K24, Ebru Africa and Kiss TV which broadcasts both in Swahili and English. Inooro TV by any standards has the best news looking studios after Citizen, NTV and KTN.

NTV studios

Media-max owned by Uhuru is said to be preparing to launch a Kikuyu TV station. From the statistics, Inooro TV has pushed K24 to number 5 of Kenya’s most watched TV stations.

Artistic impression of K24 studios

KBC on the other hand continues to remain behind controlling only 2.1% of the market share. It is interesting to note that KBC was locked down due to failure of paying land rates in the Nairobi County.


Tired of losing to the likes of Sportpesa, Betin, Betway etc Try this site and win DAILY!!! Join them and Start Winning daily, plus 10 SURE TIPS DAILY!!! CLICK HERE